♫ Followers ♫

nuffnang

Saturday, May 24, 2014

#Melankolik-Part 1


I want to be forgotten,
and I don't want to be reminded.
You say "please don't make this harder."
No, I won't yet.

I wanna be beside her.
She wanna be admired.
You say "please don't make this harder."
No, I won't yet.

The Strokes "What Ever Happened?"

Gegendang telinga masih lagi bergetar impak alunan lagu-lagu kegemaran yg dipasang sambil mata terpejam. Badan terasa berat nk bangun tetapi amat selesa dengan keadaan begini dan berharap akan terusan begini. Dunia amat meletihkan ? tidak, manusia yang lemah untuk lalui hari-hari yang tak seindah yg di jangka. Lagu The Strokes-What Ever Happened? berulang-ulang kali di putarkan. Tak bosan ke dgr lagu sama byk kali? tidak, manusia akan buat perkara yang mereka SUKA berulang-ulang kali. 

Tangan perlahan-lahan meraba mencari handphone untuk memastikan jika ada chat baru masuk...........................................................................................................................................campak semula phone dan layankan lagu yg sama entah berapa byk kali.  Hidup ke aku nie? Sangat membosankan. Arghhh, otak mula memikirkn sesuatu yg mungkin boleh mengindahkan semula hari aku nie. Konklusinya hanya gitar yg dicapai dan keluarlah nada-nada melankolik dari lubuk hati yg terdalam. Kononya keras, rupa-rupanya banyak rama-rama dan kumbang sedang mengelilingi bunga yg terlalu mekar di dalam taman.ehekk~

Aku Hal. Seorang yang berpendidikan, hensem, bergaya, pandai main gitar dan cipta lagu, disayangi ramai, berilmu Agama dan akhir sekali adalah kuat “perasan/perasaan”, “berangan”, dan “makan”. Haha.. Cerita baru bermula dan permainan baru dimainkan. 

“Melankolik”
Tafsiran: melankolis 1. berasa atau mem­perlihatkan perasaan sedih atau dukacita (bkn perasaan, wajah seseorang, dsb)

~Cerita ini hanya rekaan semata-mata
Tidak ada kena mengena dengan yg
Hidup ataupun yg sudah meninggal
Dunia~


No comments: